Mijn klantenzone
Als klant kan je via onze online klantenzone jouw facturen bekijken en betalen. Lees hier de veelgestelde vragen over onze online klantenzone!
Wij gebruiken enkel officieel geregistreerde adressen uit een officiële adressendatabank. Wanneer jouw adres (nog niet) officieel is geregistreerd, is het mogelijk dat dit adres nog niet via onze klantenzone kan aanvaard worden. Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Wij zorgen ervoor dat jouw adres wordt toegevoegd aan de officiële adressendatabank.
- Meld je aan op onze klantenzone.
- Hoe registreer ik me op de klantenzone? Bekijk de handleiding (PDF).
- Pas je verzendgegevens aan: klik op het potloodje bij 'Verzendgegevens' om te bewerken.
- Pas de verzendwijze van je waterfactuur en watermeteropnamekaart aan naar e-mail.
Nadat je op 'Opslaan' klikt, ben je een digitale klant!
De Watergroep bouwt continu verder aan de online klantenzone. Deze types contracten zijn momenteel nog niet raadpleegbaar in jouw online klantenzone.
De verwerking van een domiciliëringsmandaat kan enkele dagen duren. Van zodra dit mandaat verwerkt is in ons systeem zal dit zichtbaar zijn bij jouw verzendwijzes facturen.
Staat je watercontract nog op een verkeerde naam? Bijvoorbeeld op de naam van je ex-partner of van iemand die overleden is? Dan kan het zijn dat je facturen niet meer aankomen. Facturen die niet aankomen, kan je ook niet betalen. Zo heb je risico op aanmaningen en zelfs het begrenzen of afsluiten van je watertoevoer. Zorg dus dat je watercontract op de juiste naam staat.
De Watergroep berekent altijd eerst jouw huidige schuld, op basis van jouw waterverbruik. Zo betaal je nooit te veel.
- De grafiek toont jouw waterverbruik per kalenderjaar.
- De tabel toont jouw (historisch) waterverbruik gebaseerd op de watermeteropnames (= deze lopen niet gelijk over 1 jaar). De facturatie voor jouw waterverbruik loopt meestal over 2 kalenderjaren (bijvoorbeeld van november 2022 tot december 2023).
Ik heb verschillende klantrekeningen, maar kan maar 1x mijn e-mailadres gebruiken om te registreren.
De gebruikersnaam = het e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen is het noodzakelijk per klantrekening een unieke gebruikersnaam te kiezen. Meerdere klantrekeningen? Dan kan je dit zo oplossen:
- Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.
- Opgelet! Eenzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantrekeningen kan niet. Je hebt voor iedere klantrekening een ander e-mailadres nodig (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …).
- Meld je aan in de klantenzone.
- Klik rechtsboven op je naam.
- Klik op ‘Gebruikersgegevens’.
- Klik op 'Wijzig gebruikersnaam (= e-mailadres)’
- Pas je e-mailadres aan.
- Klik op 'Wijzigen’. Je wordt meteen afgemeld van de klantenzone.
- Sluit het getoond tabblad met oranje banner. Je krijgt een e-mail op je nieuwe gebruikersnaam ( =e-mailadres).
- Klik na 2 minuten op de link in deze e-mail. Opgelet: je moet binnen 20 minuten op de link klikken.
- Vul je wachtwoord in.
- Klik op ‘Nieuwe gebruikersnaam opslaan’.
Volg dit stappenplan als je jouw wachtwoord van de klantenzone vergeten bent (PDF). Via deze stappen kan je een nieuw wachtwoord instellen.
Volg dit stappenplan om de watermeterstand in te geven via de gegevens op je opnamekaart.
Ben je in de klantenzone en heb je een specifieke vraag? Volg dit stappenplan om een contactformulier via de klantenzone in te vullen.