Er circuleren helaas regelmatig frauduleuze e-mails en sms'en uit naam van De Watergroep. Kreeg je zo’n e-mail of sms? Ga hier niet op in! Controleer hieronder hoe je echte van valse berichten kan onderscheiden. 
 

Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?

  • Afzender: officiële e-mails van De Watergroep versturen we altijd vanuit een e-mailadres met @dewatergroep.be
  • E-mailonderwerp bij online waterfacturen: e-mails van De Watergroep omvatten steeds je klantrekening in het mailonderwerp.
     

Hoe herken ik een sms van De Watergroep?

Officiële sms'en van De Watergroep versturen we altijd vanuit het geverifieerde 4-cijfernummer 8686, en nooit vanuit een 04xx xx xx xx-nummer. 

Een voorbeeld van een valse sms (klik om te vergroten):

valse sms
 

Hoe herken ik een afrekening via Doccle?

  • Officiële afrekeningen van De Watergroep via Doccle worden verstuurd vanuit community@doccle.be.
  • Er staat "Je hebt via Doccle een nieuw document van De Watergroep ontvangen".
  • Bij het klikken op de blauwe knop word je doorgeleid naar jouw persoonlijk account in Doccle waar je jouw effectieve factuur te zien krijgt, en niet enkel het te betalen bedrag.

Voorbeeld van een echte Doccle-mail (klik om te vergroten):

Doccle afrekeningDoccle afrekening

Voorbeeld van een valse Doccle-mail (klik om te vergroten):

Voorbeeld valse Doccle-mail

Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt

Heb je zo'n e-mail of sms ontvangen?

Campagne Febelfin: 'Easy money = Easy target' 

Easy moneyDeze campagne van Febelfin wil jongeren, en ook ouders, bewust wil maken van de gevaren van online fraude en het fenomeen geldezels. Een geldezel stelt zijn/haar bankrekening en/of bankkaart en codes ter beschikking van criminelen. Jongeren brengen namelijk meer dan ooit veel tijd door op sociale media, waar ze dagelijks geconfronteerd worden met advertenties of berichten die hen beloven om snel veel geld te verdienen. Zonder nadenken kan dit hun leven op enkele seconden tijd volledig op zijn kop zetten. De bedoeling van de campagne is om naast jongeren ook ouders te helpen om hun kinderen ervan bewust te maken dat snel veel geld verdienen, niet bestaat.