Klantenzone op smartphoneAls klant kan je via onze online klantenzone jouw facturen bekijken en betalen. Lees hier de veelgestelde vragen over onze online klantenzone! 

 

 

 


 

Wij gebruiken enkel officieel geregistreerde adressen uit een officiële adressendatabank. Wanneer jouw adres (nog niet) officieel is geregistreerd, is het mogelijk dat dit adres nog niet via onze klantenzone kan aanvaard worden. Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Wij zorgen ervoor dat jouw adres  wordt toegevoegd aan de officiële adressendatabank. 

De Watergroep bouwt continu verder aan de online klantenzone. Deze types contracten zijn momenteel nog niet raadpleegbaar in jouw online klantenzone. 

De verwerking van een domiciliëringsmandaat kan enkele dagen duren. Van zodra dit mandaat verwerkt is in ons systeem zal dit zichtbaar zijn bij jouw verzendwijzes facturen.

Bij een domiciliëring sturen we jou enkel nog de afrekeningsfacturen per post. De tussentijdse facturen sturen we niet meer op, maar zijn wel zichtbaar in jouw online klantenzone. Zo draag je samen met De Watergroep bij tot een beter leefmilieu.
De Watergroep kiest voor een milieubewust aanpak. Facturen maandelijks versturen via de post is duur en milieubelastend. Daarom bieden we deze service enkel nog aan via e-mail. 
Op ons online klantenportaal tonen we (vereffende) facturen tot 2 jaar terug. Een factuur nodig die ouder is? Dat kan je aanvragen via ons klantencontactcenter.
Wanneer de factuur op een verkeerde naam staat (bv. overledene of een ex-partner), is het mogelijk dat de postbode de facturen niet meer aflevert. Deze personen wonen immers niet meer op het adres. Bij het onbetaald blijven van facturen (ook al heeft de postbode deze niet afgeleverd) kan de watertoevoer wegens wanbetaling afgesloten worden.
Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.  
Neen, je kan niet hetzelfde e-mailadres gebruiken voor verschillende klantrekeningen. Heb je als klant meerdere klantrekeningen dan kan je jouw contracten onder één klantrekening onderbrengen. Neem hiervoor contact op met ons klantencontactcenter. Doe je dit niet, dan heb je voor iedere klantrekening een specifiek én geldig e-mailadres nodig (bv. Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …). 

De Watergroep berekent altijd eerst jouw huidige schuld, op basis van jouw verbruik. Zo betaal je nooit te veel.

Iedere klant krijgt een unieke klantrekening. Wanneer de naam wijzigt, krijg je dus een nieuwe klantrekening. Hierbij krijg je ook een nieuw contract op de nieuwe klantrekening. Een contractoverdracht is gratis.
Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Zij doen het nodige om dit aan te passen.
  • De grafiek toont jouw verbruik per kalenderjaar.
  • De tabel toont jouw (historisch) verbruik gebaseerd op de meteropnames (= deze lopen niet gelijk over 1 jaar). De facturatie voor jouw verbruik loopt meestal over 2 kalenderjaren (bv. van november 2017 tot december 2018).

De gebruikersnaam = het e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen is het noodzakelijk per klantrekening een unieke gebruikersnaam te kiezen. Meerdere klantrekeningen? Dan kan je dit zo oplossen:

  • Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.
  • Opgelet! Eenzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantrekeningen kan niet. Je hebt voor iedere klantrekening een ander e-mailadres nodig (bv. Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …).

Volg dit stappenplan om je te registreren op de klantenzone van De Watergroep.

Volg dit stappenplan om je gebruikersnaam in de klantenzone van De Watergroep te wijzigen.

Volg dit stappenplan als je jouw wachtwoord van de klantenzone vergeten bent. Via deze stappen kan je een nieuw wachtwoord instellen.

Volg dit stappenplan om jouw wachtwoord van de klantenzone te wijzigen.

Volg dit stappenplan om de meterstand in te geven via de gegevens op je opnamekaart.

Ben je in de klantenzone en heb je een specifieke vraag? Volg dit stappenplan om een contactformulier via de klantenzone in te vullen.