Mijn klantenzone
Als klant kan je via onze online klantenzone jouw facturen bekijken en betalen. Lees hier de veelgestelde vragen over onze online klantenzone!
Wij gebruiken enkel officieel geregistreerde adressen uit een officiële adressendatabank. Wanneer jouw adres (nog niet) officieel is geregistreerd, is het mogelijk dat dit adres nog niet via onze klantenzone kan aanvaard worden. Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Wij zorgen ervoor dat jouw adres wordt toegevoegd aan de officiële adressendatabank.
- Meld je aan op onze klantenzone.
- Hoe registreer ik me op de klantenzone? Bekijk de videohandleiding.
- Pas je verzendgegevens aan: klik op het potloodje bij 'Verzendgegevens' om te bewerken.
- Pas de verzendwijze van je waterfactuur en meterkaartje aan naar e-mail.
Nadat je op 'Opslaan' klikt ben je een digitale klant!
Bekijk hier de videohandleiding:
De Watergroep bouwt continu verder aan de online klantenzone. Deze types contracten zijn momenteel nog niet raadpleegbaar in jouw online klantenzone.
De verwerking van een domiciliëringsmandaat kan enkele dagen duren. Van zodra dit mandaat verwerkt is in ons systeem zal dit zichtbaar zijn bij jouw verzendwijzes facturen.
Wanneer de factuur op een verkeerde naam staat (bijvoorbeeld overledene of een ex-partner), is het mogelijk dat de postbode de facturen niet meer aflevert. Deze personen wonen immers niet meer op het adres. Bij het onbetaald blijven van facturen (ook al heeft de postbode deze niet afgeleverd) kan de watertoevoer wegens wanbetaling afgesloten worden.
Je kan deze overdracht regelen via onze online klantenzone of door dit overnamedocument in te vullen samen met de nieuwe eigenaar of huurder. Nadat je ons dit inseint, maken wij op basis van de eindmeterstand een eindafrekening op.De Watergroep berekent altijd eerst jouw huidige schuld, op basis van jouw verbruik. Zo betaal je nooit te veel.
- De grafiek toont jouw verbruik per kalenderjaar.
- De tabel toont jouw (historisch) verbruik gebaseerd op de meteropnames (= deze lopen niet gelijk over 1 jaar). De facturatie voor jouw verbruik loopt meestal over 2 kalenderjaren (bijvoorbeeld van november 2022 tot december 2023).
Ik heb verschillende klantrekeningen, maar kan maar 1x mijn e-mailadres gebruiken om te registreren.
De gebruikersnaam = het e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen is het noodzakelijk per klantrekening een unieke gebruikersnaam te kiezen. Meerdere klantrekeningen? Dan kan je dit zo oplossen:
- Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.
- Opgelet! Eenzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantrekeningen kan niet. Je hebt voor iedere klantrekening een ander e-mailadres nodig (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …).
Volg dit stappenplan om je te registreren op de klantenzone van De Watergroep.
Volg dit stappenplan om je gebruikersnaam in de klantenzone van De Watergroep te wijzigen.
Volg dit stappenplan als je jouw wachtwoord van de klantenzone vergeten bent. Via deze stappen kan je een nieuw wachtwoord instellen.
Volg dit stappenplan om jouw wachtwoord van de klantenzone te wijzigen.
Volg dit stappenplan om de meterstand in te geven via de gegevens op je opnamekaart.
Ben je in de klantenzone en heb je een specifieke vraag? Volg dit stappenplan om een contactformulier via de klantenzone in te vullen.