Een eenvoudig en veilig digitaal platform voor het bewaren, beheren en betalen van documenten: zowel facturen van De Watergroep als documenten van andere partners. Kortom: Doccle vereenvoudigt jouw persoonlijke administratie.

Doccle is een eenvoudige en veilige digitale brievenbus op het internet waarin je documenten ontvangt, leest en bewaart. Doccle is een betrouwbaar en uniek Belgisch platform. Op termijn breidt het digitale aanbod op Doccle uit met meer brieven en formulieren. Daarnaast beheer je er je domiciliëringen, doe je rechtstreeks je betalingen en kun je er eigen documenten archiveren.
  • Bewaar documenten van verschillende bedrijven op één locatie in een digitale archiefkast.
  • Betaal je facturen van De Watergroep meteen online of regel je digitale domiciliëringsaanvraag in 1-2-3.
  • Verspil minder papier.
  • Doccle is altijd en overal beschikbaar. Je beheert je documenten via je pc, laptop, tablet of smartphone.
  • 100% veilig en volledig gratis.
Doccle werd opgericht in samenwerking met Atos Worldline. Je gegevens staan 100% veilig en worden door Doccle nooit gebruikt voor andere doeleinden. De deelnemende partners hebben geen toegang tot documenten of gegevens van andere partners.

>> Meer info over het veiligheidsbeleid van Doccle.
Je documenten in Doccle blijven 7 jaar zichtbaar. Als je de documenten langer wil bewaren, kun je ze altijd opslaan op je eigen computer.
Ja, het gebruik van Doccle is helemaal gratis.

Surf naar www.doccle.be, klik achtereenvolgens op 'Aanmelden' en op 'Gebruikersnaam vergeten?' of 'Wachtwoord vergeten?'.

Doccle

Je e-mailadres beheer je zelf in je Doccle-account. Ga via 'Instellingen' naar je 'Accountinstellingen' en vervang daar je huidige e-mailadres door je nieuwe e-mailadres.

Doccle

Stap 1: toegangscode en klantrekening van De Watergroep

Om in Doccle verbinding te maken met De Watergroep heb je eenmalig je klantrekening en een toegangscode nodig. Neem een recent document van De Watergroep bij de hand. Rechts bovenaan kan je beide nummers terugvinden. Je kan ook meteen met Doccle verbinden door hier te klikken.

Stap 2: aanmelden in Doccle

Ga naar www.doccle.be.

  • Heb je al een Doccle-account? Klik dan op 'Aanmelden' en geef je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Is dit je eerste keer op Doccle? Kies dan voor 'Registreer je hier' en vul de nodige gegevens in om een Doccle-account aan te maken.

Stap 3: verbinden met De Watergroep

Verbind je Doccle-account met De Watergroep via:

  • het nummer van je klantrekening en
  • de toegangscode (zie stap 1).

Heb je meerdere klantrekeningen? Kies dan een logische naam voor elke verbinding, bijvoorbeeld het verbruiksadres. Dit is handig wanneer je binnen één Doccle-account de facturen van meerdere verbruiksadressen bewaart.

Klaar! Je ontvangt vanaf nu je documenten van De Watergroep op Doccle.

  • Facturen van De Watergroep (afrekeningsfacturen & tussentijdse facturen)
  • Aanvraagformulier voor domiciliëring. Tip: vul het formulier online in op Doccle en onderteken het digitaal. Binnen de twee werkdagen is je domiciliëring actief. Let op: je domiciliëring aanvragen in Doccle kan enkel bij openstaande waterfacturen (= facturen die je nog moet betalen).

Dit nummer vind je bovenaan je waterfactuur. Het bestaat uit 9 cijfers en start met de letter D. Ook de toegangscode (voor Doccle én voor onze online klantenzone) kan je hier terugvinden.

Doccle

Telkens er een nieuwe factuur van De Watergroep is, stuurt Doccle een e-mail. Dit e-mailadres:

  • heb je zelf ingesteld bij het maken van je Doccle-account,
  • kun je op ieder moment aanpassen. Hoe? Meld je aan op doccle.be en ga naar Accountinstellingen.
Doccle
Nee, dat is niet mogelijk. Vergelijk Doccle met je eigen brievenbus, maar dan online. De verschillende Doccle-partners weten wat ze jou verzonden hebben, maar zien niet wat andere partners naar jou stuurden.

De toegang tot Doccle verloopt via je klantrekeningnummer.

  • Is het nummer van je klantrekening veranderd bij je verhuizing? Dan moet je opnieuw een toegangscode aanvragen en in Doccle een nieuwe connectie maken met De Watergroep.
  • Is het nummer van de klantrekening niet gewijzigd? Dan hoef je niets te doen en zullen je facturen automatisch in je bestaande Doccle-account verschijnen.
Je moet eenmalig elke klantrekening apart aanmelden, daarna zie je ze samen in je Doccle-account.
Neen. Doccle kan je enkel activeren op de naam van het actief watercontract. De reden? We maken de connectie op basis van het rijksregisternummer van de klant. Staat je watercontract op beide namen, dan kan dat wel.

Je ontvangt een e-mail zodra er een nieuw document in Doccle staat. Bovendien krijg je 5 dagen voor de vervaldatum nog een herinneringsmail voor onbetaalde facturen.

Heb je geen e-mail ontvangen? Het is mogelijk dat deze is terechtgekomen in de spamfolder van jouw mailbox. Om dit te vermijden, kan je Doccle toevoegen als contactpersoon in het adressenbestand van je mailbox.

De facturen worden na een aantal weken automatisch verwijderd van de Doccle-startpagina, maar je kan ze wel nog steeds terugvinden in het archief. Dit 'archief' vind je bovenaan in de zwarte balk en bevat alle documenten die je ontvangt en bewaart in Doccle.

 

Sommige facturen kan je niet via Doccle betalen:

  • facturen die via domiciliëring aangeboden worden aan je bank: deze worden automatisch aangeboden aan je bank. Je hoeft hier niets voor te doen.
  • facturen met een negatief saldo.

5 dagen voor de vervaldatum stuurt Doccle een herinneringsmail voor onbetaalde facturen. Betaal zo snel mogelijk het openstaande bedrag om bijkomende kosten te vermijden.

Heb je de factuur al betaald, maar niet via Doccle? Klik dan op de knop ‘Al betaald’, zo zal je geen herinneringen meer ontvangen voor deze factuur.

Doccle

Open een factuur van De Watergroep in Doccle. Rechts bovenaan je factuur verschijnt deze boodschap:

Doccle

Klik op ‘domiciliëring aanvragen/wijzigen’ en volg de stappen. Je kan je domiciliëring op 3 manieren verder regelen:

  • Digitaal ondertekenen: De snelste manier om je domiciliëring te activeren. De ondertekening verloopt via je elektronische identiteitskaart (hiervoor heb je een kaartlezer nodig)
  • Laten opsturen: De Watergroep print het aanvraagformulier ingevuld voor je uit en stuurt het je op. Bezorg dit formulier ons ondertekend terug (via de voorgefrankeerde omslag met vermelding van Sepa Mandaat Rotterdam die we bij de zending stoppen).
  • Zelf printen: Print het ingevulde formulier zelf uit, onderteken het en stuur het op naar het adres dat op het formulier staat.
Doccle

Dit is afhankelijk van de internetbrowser of PDF-reader, maar heeft geen invloed op de functionaliteit. 

Barcode De Watergroep

Dat kan op 2 manieren:

  • Surf naar Doccle en betaal je openstaande facturen door op de knop 'betalen' te klikken.
  • Via de scan & pay functie van Doccle: je scant er je papieren waterfactuur mee in en betaalt meteen. Klik hier voor meer info.

Absoluut! De app van Doccle combineert bestaande functionaliteiten, zoals de aangename styling, de betaalmogelijkheden en het delen van bestanden en voegt hier nog een aantal handige extra’s aan toe. Zo kan je nu ook herinneringen en notificaties instellen, documenten sorteren op datum, een intuïtief startmenu met een overzichtelijke to-do-lijst. Geen enkele mogelijkheid meer om een belangrijk document te vergeten.

De Doccle-app is je persoonlijke assistent die je helpt belangrijke administratie niet te vergeten en eenvoudig af te handelen. De app kan je gratis downloaden via iTunes of de Google Play Store.

Deze code vind je rechts bovenaan je waterfactuur. Ook je nummer van je klantrekening kan je hier terugvinden. Toegangscode = token (in Doccle).