Als klant van De Watergroep kan je je facturen veilig en snel op Doccle ontvangen, betalen én bewaren. En om het je nog makkelijker te maken kan je er ook een domiciliëring afsluiten. Je krijgt een notificatie per e-mail of in de app telkens er een nieuwe factuur voor je is.

Daarnaast kan je jouw digitale facturatie ook activeren in de klantenzone van De Watergroep. Aan jou de keuze hoe je jouw digitale facturatie wil laten verlopen.

 

 

In minder dan 5 minuten je digitale facturatie activeren

Je kan de digitale facturatie op 2 manieren activeren. Kies hieronder de manier waarop jij je digitale facturatie wil activeren.

  • Digitale facturatie via Doccle activeren in Doccle
  • Digitale facturatie in de klantenzone van De Watergroep activeren

 

Digitale facturatie via Doccle activeren in Doccle

  

Stap 1: Aanmelden in Doccle

Ga naar www.doccle.be of download de Doccle app.

  • Heb je al een Doccle-account? Klik dan op 'Aanmelden' en log in op je vertrouwde account.
  • Is dit je eerste keer op Doccle? Dan kies je voor 'Nieuwe account maken' en vul je de nodige gegevens in om een Doccle-account aan te maken.
          

Stap 2: Doccle met De Watergroep verbinden

Om in Doccle verbinding te maken met De Watergroep heb je eenmalig volgende gegevens nodig

  • het nummer van je klantrekening
  • de toegangscode

 

Neem er een document van De Watergroep bij. Beide gegevens kan je rechts bovenaan terugvinden. 

 

Meteen verbinden? Klik hier!

 

Stap 3: Documenten ontvangen, beheren en bewaren

Gelukt! Je klantaccount van De Watergroep is succesvol gekoppeld aan je Doccle-account. Je ontvangt voortaan je facturen veilig digitaal. Telkens er een nieuw factuur is krijg je een e-mail of een notificatie in de Doccle-app.

 

Toch nog graag wat meer uitleg? Bekijk dan deze video.

 

 

Op onderstaande slides kan je deze uitleg nog eens herbekijken:

 

Digitale facturatie activeren in onze klantenzone

 

 

Stap 1: Log in op je klantenzone van De Watergroep

Log in op je klantenzone van De Watergroep via volgende link: https://www.dewatergroep.be/nl-be/portaal/aanmelden

Zorg dat je volgende zaken bij de hand hebt om vlot in te loggen:

  • Je gebruikersnaam om in te loggen
  • Je wachtwoord om in te loggen

 

Stap 2: Je digitale facturatie in onze klantenzone activeren

Eens je bent ingelogd in je klantenzone ga je in de navigatie bovenaan naar 'gegevens'.

Daar kan je onderaan bij 'verzendgegevens' op het potlood klikken en kiezen voor 'facturen ontvangen via email'.

 

 

 

 

Nog vragen?

Bekijk onze Veelgestelde vragen en antwoorden!