ZOOMIT LogoMet Zoomit ontvang en betaal je jouw waterfactuur snel en eenvoudig. Lees hier alle veelgestelde vragen!

 

 

ZOOMIT LogoStap 1: activeer Zoomit in jouw bankapplicatie

  • Open jouw online-bankapplicatie 
  • Klik op Zoomit in jouw online-bankapplicatie. Afhankelijk van jouw bank is dit het Zoomit-logo of de naam 'Zoomit'.
  • Na het aanvaarden van de gebruiksvoorwaarden kan je Zoomit gebruiken.

Stap 2: vraag Zoomit aan voor je waterfactuur

  • Vul dit formulier in om Zoomit te activeren voor jouw waterfactuur of bezorg ons via e-mail naar info@dewatergroep.be de volgende gegevens:
    • Klantrekening en contractnummer (= deze nummers kan je terugvinden rechts bovenaan de waterfactuur).
    • Bankrekeningnummer waarop je Zoomit wil activeren voor het betalen van jouw waterfactuur.

Stap 3: De Watergroep in Zoomit aanvaarden

  • Ga in Zoomit naar 'Instellingen' en controleer of de optie 'Nieuwe verzenders automatisch aanvaarden' aangevinkt staat!

Je ontvangt jouw drinkwaterfactuur in jouw online-bankapplicatie.

  1. Klik op het Zoomit-icoon Zoomit Icoontje
  2. Klik op de factuur die je wil betalen.
  3. De factuur komt in pdf-formaat tevoorschijn. Die kan je bewaren, printen en betalen. Hoe je dit doet, is afhankelijk van jouw bank.

Stuur een e-mail naar info@dewatergroep.be en vermeld hierin volgende gegevens:

  • Klantrekening (terug te vinden bovenaan de factuur)
  • Contractnummer (terug te vinden bovenaan de factuur)
  • Oud bankrekeningnummer
  • Nieuw bankrekeningnummer.

 Neem bij vragen over jouw online-bankapplicatie contact op met jouw bankinstelling. Onze medewerkers kunnen je in dit geval niet verder helpen.

Zoomit kan je combineren met een domiciliëring. De factuur wordt dan ook ter beschikking gesteld in jouw online-bankapplicatie. Dit brengt volgende voordelen met zich mee:

  • Je ontvangt facturen enkel nog digitaal, wat goed is voor het milieu.
  • Via een domiciliëring verloopt de betaling automatisch (= geen extra kosten bij laattijdige betaling).
  • De Watergroep biedt deze service gratis aan
  • Tot 18 maanden na ontvangst van de factuur raadpleegbaar in jouw online bankapplicatie. Of bewaar ze meteen op jouw computer.

Wanneer jouw bank de domiciliëring niet kan uitvoeren, krijg je een herinnering per post.

In volgende gevallen krijgt je opnieuw een papieren factuur toegestuurd:

  • je domiciliëringsnummer of bankrekeningnummer werd gewijzigd of is niet meer actief;
  • je hebt meerdere facturen niet tijdig betaald.

Nog vragen? Neem dan contact op met De Watergroep via het telefoonnummer 02 238 94 92.

Zoomit wordt steeds opgestart vanuit jouw online-bankapplicatie, waardoor je automatisch in een veilige omgeving zit. Er werden bij de opzet van Zoomit ook maatregelen genomen om te verzekeren dat jouw facturen enkel bij jou kunnen terecht komen. Derden kunnen geen toegang krijgen tot de documenten die niet voor hen bestemd zijn.
  • Doccle = je digitale archiefkast

Op Doccle kun je zowel betalingsdocumenten als andere documenten zien, beheren en betalen. Het vereenvoudigt je persoonlijke administratie. Al je documenten blijven bewaard zolang jij dat wilt, zelfs als je van rekeningnummer verandert.

  • Zoomit = je digitale betaalhulp

Zoomit werkt naadloos samen met de module voor online bankieren van je eigen bankinstelling. Jouw waterfacturen komen via Zoomit rechtstreeks in jouw betaalomgeving terecht, waar ze tot 18 maanden na ontvangst beschikbaar blijven. Betalen doe je snel, eenvoudig én foutloos: Zoomit vult alle betaalgegevens automatisch in op het overschrijvingsformulier.