Logo Digitale watermeterDe oude, mechanische meters worden binnenkort niet meer gemaakt en vervangen door digitale watermeters. De digitale watermeter past perfect in de huidige technologische maatschappij waar we meer en meer richting digitalisering gaan. De digitale meter voegt ook extra functionaliteiten toe.
 

Klassieke vs. digitale watermeter

De klassieke watermeter die nu bij jou thuis of in je bedrijf staat, bekijk je als klant dikwijls maar 1 keer per jaar: wanneer je aan je waterbedrijf de meterstand moet doorgeven. Op basis van die jaarlijkse meterstand krijg jij als klant een overzicht van het jaarlijks waterverbruik en kunnen wij een correcte factuur opstellen.

Bij de digitale watermeter zal die stap niet meer nodig zijn en lezen we vanop afstand jouw meterstand automatisch af. Dat is niet alleen makkelijker voor jou als klant, je krijgt bovendien ook een veel beter inzicht in jouw individueel waterverbruik. Daarnaast zal een digitale watermeter je eveneens alarmeren bij een lek of breuk aan je binneninstallatie. Ook wanneer je watermeter dreigt te bevriezen zal je als klant automatisch een signaal ontvangen zodat je dit kan voorkomen.
 

Proefprojecten: onderzoeken resultaten

De Watergroep onderzoekt momenteel de resultaten van een aantal pilootprojecten in Laarne/Kalken, Leuven, Lokeren en bij eigen personeel. Via deze pilootprojecten testten we verschillende types digitale watermeters en verschillende netwerken. Deze resultaten gebruiken we om een volledige uitrol van ons meterpark op te starten.

Het is op dit moment niet meer mogelijk om in te schrijven om deel te nemen aan een pilootproject of om een digitale watermeter aan te vragen. De Watergroep zal haar klanten contacteren wanneer de uitrol start. 
 

Vragen?

Heb je in tussentijd vragen over de digitale watermeter, dan kan je steeds terecht op digitalemeter@dewatergroep.be