1. Heb je al een Doccle-account op jouw naam en ben je al verbonden met De Watergroep?  
    • Open een factuur van De Watergroep in je Doccle-account. 
    • Klik op ‘Domiciliëring aanvragen/wijzigen’.
       Doccle
    • Vul je gegevens in en klik op ‘Domiciliëring aanvragen’. 
      Domiciliëring aanvragen
    • Klik op ‘Bevestigen’.  
       Domiciliëring aanvragen
    • Je automatische betaalopdracht wordt meteen geactiveerd.
      Domiciliëring aanvragen
      Dit is de snelste manier om een domiciliëring aan te vragen en te activeren. 

     

  2. Heb je al een Doccle-account op jouw naam en ben je nog niet verbonden met De Watergroep?  
    Verbind je Doccle-account met De Watergroep. 

  3. Heb je nog geen Doccle-account op jouw naam?  
    Maak eerst een account aan op Doccle. 
Betaal deze waterfactuur één keer zelf via overschrijving. De betaalgegevens staan op je factuur. Bij je volgende waterfactuur proberen we opnieuw automatisch het bedrag van je bankrekening te halen. Zorg dat er in de toekomst voldoende geld op je rekening staat op de vervaldag van je facturen. 
Op de vervaldag van jouw waterfactuur gaat het bedrag van jouw rekening (als er genoeg geld op je rekening staat).

Er zijn verschillende verklaringen: 

  •  Er stond niet genoeg geld op je bankrekening op het moment dat we de betaling van je factuurbedrag probeerden innen. 
  • Het gaat om een factuur van vóór je automatische betaalopdracht actief was.

Wat moet je doen?  

  • Betaal deze factuur één keer zelf via overschrijving. Schrijf over op rekeningnummer BE90 0969 2800 0132 en vermeld je klantrekening en factuurnummer (die staan op je factuur). 
  • Bij je volgende waterfactuur proberen we opnieuw automatisch het bedrag van je bankrekening te halen. Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat op de vervaldag van je facturen. 

Het duurt even voordat je automatische betaalopdracht (domiciliëring) actief is. We vermelden op elke factuur of er al een automatische betaalopdracht actief is of niet.

  • Staat er op je factuur dat er een actieve automatische betaalopdracht is ('deze factuur bieden we aan bij uw bankinstelling')? Dan moet je niets doen met deze factuur. 
  • Staat er geen verwijzing naar een automatische betaalopdracht op je factuur? Dan moet je deze factuur nog zelf betalen via overschrijving. De betaalgegevens staan op de factuur.