Resultaten onderzoek voor en na waterontharding
We wilden te weten komen hoe klanten onthard water thuis ervaren. Daarom deden we de test. In de regio rond Waarmaarde stond een onthardingsinstallatie op de planning, dé ideale gelegenheid voor ons onderzoek. We lanceerden een onderzoek naar een 700-tal klanten waar we voor en na de ontharding naar hun ervaringen rond gebruik van ons kraanwater vroegen. Van deze 700 klanten selecteerden we 150 klanten die als extra aan ons burgeronderzoek mochten deelnemen. Meer info over het burgeronderzoek en onderzoeksmethode lees je hier.
Benieuwd naar deze resultaten? Wat is de perceptie en ervaring van klanten voor en na de ontharding? En is deze ervaring ook anders na zo’n burgeronderzoek? Ontdek het hieronder.
- Perceptie na installatie centrale waterontharder
- Ervaring: hoeveel % had last van kalkstrepen
- Gebruik antikalkmiddel per toestel
- Vertrouwen in drinkwaterbedrijf
- Meer weten?
1. Perceptie na installatie centrale waterontharder
Er is duidelijk minder last van kalkafzetting en de gepercipieerde hardheid is sterk veranderd.
Dit is het sterkst bij de deelnemers van het burgeronderzoek.
2. Ervaring: hoeveel % had last van kalkstrepen
De klanten hebben duidelijk minder last van kalkstrepen.
Na douche en/of bad
(22% na ontharding = resultaten deelnemers burgeronderzoek)
Na ramen wassen
(5% na ontharding = resultaten deelnemers burgeronderzoek)
3. Gebruik antikalkmiddel per toestel
Besparingen aan antikalkmiddelen
Na ontharding | ||
Bij klanten | Bij deelnemers burgeronderzoek |
|
Wasmachine | -38% | -71% |
Vaatwas | -15% | -44% |
Waterkoker | -29% | -50% |
Koffiezet | -32% | -38% |