Geplande werken aan de waterleiding
Om ervoor te zorgen dat er op elk moment lekker kraanwater uit jouw kraan komt, houdt De Watergroep de waterleidingen in jouw straat in topvorm. Zijn er onderhouds- of herstellingswerken nodig? Dan doet De Watergroep er alles aan om de hinder te beperken:
- Combinatie van werken – De Watergroep spreekt met andere nutsbedrijven en wegenwerkers af om op hetzelfde moment werken uit te voeren aan de water-, elektriciteits-, gas- en/of telecomleidingen. Zo ben jij er in 1 keer van af.
- Goede communicatie – Bij geplande werken krijg jij 3 à 4 dagen op voorhand een brief in de bus. Zo weet je precies hoelang de werken duren, aan welke leidingen er wordt gewerkt en met wie je contact kunt opnemen bij vragen of klachten. Sluit De Watergroep jouw woning aan op de waterleiding? Dan maken de techniekers altijd eerst een afspraak.
- Altijd drinkwater – In de meeste gevallen blijft er tijdens de werken gewoon drinkwater uit jouw kraan komen. Is er toch een korte onderbreking? Dan vind je in de bewonersbrief de tip om wat drinkwater opzij te houden. Of De Watergroep zorgt zelf voor een tijdelijke noodwaterleiding.
- Nette afwerking – De techniekers van De Watergroep herstellen jouw straat netjes en laten alles achter zoals het was. Sleuven en putten gaan opnieuw netjes dicht, en stoepstenen zetten ze vast met wit zand.
De werken aan de waterleiding verlopen altijd in 3 stappen:
- De techniekers van De Watergroep graven een sleuf voor de nieuwe kabels en buizen. Met loopbruggen zorgen ze ervoor dat jouw woning of winkel altijd bereikbaar blijft.
- De Watergroep sluit de kabels en buizen aan en test alles grondig.
- Legt De Watergroep een volledig nieuwe waterleiding? Dan duurt het meestal even voor jouw drinkwateraftakking aan de beurt is omdat de kwaliteitstests iets langer duren. De techniekers maken meestal voor elke aansluiting een plaatselijke put.
Waar vind ik informatie over storingen en werken?
De meest recente informatie over alle storingen en werken aan de watervoorziening is steeds terug te vinden op onze website www.dewatergroep.be/storing. En uiteraard kan je ook altijd telefonisch bij ons terecht op het centraal klantennummer 02 238 96 99.