Kreeg je van De Watergroep een meteropnamekaart toegestuurd via de post of via e-mail? Geef dan binnen de 15 werkdagen gratis jouw meterstand (online) door.
 

Stap 1: noteer de meterstand van je watermeter

Lees hier hoe je jouw watermeter afleest.
 

Stap 2: geef jouw meterstand door

Optie A: online via de website

Surf naar www.dewatergroep.be/meterstand. Vul je klantrekening en antwoordnummer in. Deze kan je terugvinden op jouw meteropnamekaart.

TIP: Scan de QR-code op je meteropnamekaart met de camera van je gsm. Jouw klantrekening en antwoordnummer zijn dan al automatisch ingevuld.

Optie B: online via je klantenzone

Log in op de klantenzone. Op de overzichtspagina is er een oranje balk zichtbaar als er een openstaande aanvraag is. Staat er geen oranje balk, dan kan je geen meterstand doorgeven.

Optie C: meterkaart terugsturen

Je kan jouw meter ook doorgeven door het meterkaartje terug te sturen via de post (onder een voldoende gefrankeerde omslag).
 

Opgelet

  • Geef je geen meterstand door? De Watergroep zal een schatting maken van jouw verbruik, gebaseerd op vorige verbruiken. Je kan steeds een correctie van deze schatting aanvragen via het online contactformulier of via telefoon naar 02 238 96 99.
  • Geef je meterstand enkel door wanneer De Watergroep hierom vraagt.