Breng je verhuisdocumenten zo snel mogelijk in orde na de verhuizing. De reden? Zolang je jouw verhuizing niet inseint, blijf je verantwoordelijk voor alle kosten en het eventuele verbruik, en blijf je alle facturen op jouw naam ontvangen. Een verhuizing is pas volledig afgerond nadat je van ons de eindafrekening krijgt. 

Wat is jouw situatie?

Je verhuist en de nieuwe huurder of de eigenaar van de woning wil het watercontract overnemen.

  • Online via onze klantenzone

Regel jouw verhuizing online via onze klantenzone! Dit is de snelste én makkelijkste manier om jouw verhuizing te melden!
 

  • Op papier via het overnamedocument

Stap 1: Bezorg ons jouw gegevens via het verhuisformulier/overnamedocument

Vul het verhuisformulier samen met de nieuwe huurder of de eigenaar in, met aanduiding van de meterstand van de watermeter (bij overname), de datum en de handtekening van beide partijen. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Hoe meer gegevens je invult, hoe sneller wij jouw verhuizing kunnen afhandelen. (Tip: jouw klantgegevens kan je terugvinden op jouw waterfactuur of op een ander document van De Watergroep.)

Stuur het ingevulde en ondertekende verhuisformulier naar jouw klantendienst.

Tip: maak van dit ingevulde formulier 2 kopieën. Hou eentje zelf bij en bezorg eentje aan de nieuwe huurder of eigenaar. 

 
Stap 2: Bevestiging

Zodra wij jouw verhuisformulier hebben ontvangen maken wij een eindafrekening op. De nieuwe klant krijgt van ons ook een brief met vermelding van z'n klantgegevens.

Deze regeling geldt uiteraard ook indien je als nieuwe huurder het watercontract van de vorige bewoner overneemt.

 

Je verhuist en er is geen nieuwe huurder of de eigenaar wil het contract niet tijdelijk overnemen.

Stap 1: Bezorg ons het ingevulde aanvraagformulier om de watervoorziening af te sluiten

 
Stap 2: Een medewerker van De Watergroep komt langs

  • Na jouw aanvraag komt een medewerker langs om de meterstand te noteren en de watermeter af te sluiten. Zorg ervoor dat onze medewerker de watermeter vlot kan bereiken, zodat we steeds in veilige omstandigheden kunnen werken.
  • De Watergroep rekent voor deze afsluiting een kost aan.
     

Stap 3: Bevestiging

Na de afsluiting ontvang je van De Watergroep een eindfactuur.

 

Je verhuist en er is nog geen watermeter aanwezig in het pand

Vul dan dit formulier in:

 

Je verhuist en er is een eigen waterwinning aanwezig in het pand

Vergeet niet om de overname voor de eigen waterwinning te regelen. Vul het overnamedocument in en bezorg dit terug aan jouw klantendienst:

Lees meer over de eigen waterwinning.

 

Nieuw bij De Watergroep?

Je hebt nog geen klantrekening bij De Watergroep? Vul dan het verhuisdocument in en bezorg het aan jouw klantendienst:

Omdat je een nieuwe klant bent, kan je jouw verhuizing nog niet regelen via de online klantenzone. Klik hier voor meer informatie.