29-04-2022

Er zijn momenteel valse sms’en en mails uit naam van Waterlink in omloop. Sommige klanten van De Watergroep ontvangen via sms een melding dat ze een tegoed van Waterlink hebben en ze hun bankgegevens moeten invullen om dit tegoed terug te krijgen. 

Meer informatie hierover op de website van Waterlink.

Soms circuleren er ook valse sms'en of mails uit naam van De Watergroep. Lees hieronder hoe je onze communicatie kan herkennen.

 

Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep

De afzender is altijd een e-mailadres @dewatergroep.be (zie je hier iets anders staan, dan is het géén e-mail van De Watergroep).

Valse e-mails E-mails van De Watergroep
Afzender

Watergroep <[email protected]> / [email protected] of een ander vals e-mailadres

Officiële mailings van De Watergroep versturen we altijd vanuit een e-mailadres met @dewatergroep.be
Mailonderwerp

'Bericht' / 'Je nieuwe aanmaning AAN220034913 van De Watergroep' / ... 

Mailings van De Watergroep omvatten steeds je klantrekening in het mailonderwerp.

 

Hoe herken ik een sms van De Watergroep?

De Watergroep stuurt enkel sms’en in het geval van een herinnering voor het betalen van een waterfactuur en doorgeven van de meterstand. Stuurt De Watergroep een sms, dan gebeurt dit nooit via een gewoon gsm-nummer (04xx xx xx xx), maar via het geverifieerde 4-cijfernummer 8686.

  Valse sms  Sms van De Watergroep 
Afzender 

04xx xx xx xx

Officiële sms'en van De Watergroep versturen we altijd vanuit het geverifieerde 4-cijfernummer 8686.

  

Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt

Heb je zo'n sms ontvangen?