Opgelet: valse e-mails en sms'en in omloop
Er circuleren momenteel frauduleuze e-mails en sms'en. Kreeg je zo'n mail of sms? Ga hier niet op in! Controleer hieronder hoe je echte van valse berichten kan onderscheiden.
Hoe herken ik een afrekening via Doccle?
Voorbeeld van een fraudemail
De e-mail is moeilijk te onderscheiden van de echte mails via Doccle. Bij een echt bericht via Doccle bevat het onderwerp het afrekeningnummer en wanneer je op de blauwe knop klikt moet je in jouw persoonlijk account op Doccle terechtkomen (en dus niet op onderstaand scherm 'MyEbox'). Een afrekening via Doccle is altijd een echte factuur waarbij je alle gegevens te zien krijgt en niet enkel het te betalen bedrag.
Klik om te vergroten:
Voorbeeld van een echte e-mail
Klik om te vergroten:
Zo herken je de juiste e-mails
E-mails van De Watergroep | |
Afzender |
|
Mailonderwerp | Juiste mailings omvatten steeds je afrekeningnummer (bv. FAK2232552xx) in het mailonderwerp. |
Tip: controleer in Doccle of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt
- Log in op Doccle om na te gaan of er een openstaande factuur is. De facturen die je daar in jouw account ziet staan zijn jouw effectieve facturen. Het veiligste is om die facturen ook te betalen vanuit de Doccle-applicatie. Dan betaal je zeker aan het juiste rekeningnummer (want dat is niet wijzigbaar).
- Of: Bekijk je facturen van De Watergroep via onze online klantenzone.
Hoe herken ik een valse sms?
De Watergroep stuurt nooit een verzoek om een betalingsachterstand te betalen via een sms.
Klik om te vergroten:
Heb je zo'n e-mail of sms ontvangen?
- Doe er dan niets mee (zeker nergens op klikken).
- Nog vragen? Neem dan hier contact op met De Watergroep.
- Je kan ook een melding maken via de website meldpunt fraude.
- Ontdek de tips van 'Safe on Web' om valse e-mails te herkennen.