Opgelet: valse e-mails in omloop
11-08-2022
Er circuleren momenteel frauduleuze e-mails uit naam van De Watergroep met een foutief e-mailadres. Kreeg je zo'n mail? Ga hier niet op in! Controleer hieronder hoe je echte van valse berichten kan onderscheiden.
Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?
Onderstaande e-mails zijn een typisch geval van een frauduleuze e-mail via 'phishing'. Je herkent deze aan een foutief e-mailadres, in dit geval:
Voorbeeld van fraudemails
Klik om te vergroten:
Zo herken je de fraudemails
Valse e-mails | E-mails van De Watergroep | |
Afzender |
afdelingshoofd@de.water.groep.be |
Officiële mailings van De Watergroep versturen we altijd vanuit een e-mailadres met @dewatergroep.be |
Mailonderwerp |
De jaarrekening |
Mailings van De Watergroep omvatten steeds je klantrekening in het mailonderwerp. |
Ook valse sms'en in omloop!
Ga ook hier niet op in! Zo'n sms kan er zo uitzien (klik om te vergroten):
Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt
- Bekijk je facturen van De Watergroep via onze online klantenzone.
- Al verbonden met Doccle voor je waterfacturen? Log in op Doccle om na te gaan of er een openstaande factuur is.
Heb je zo'n e-mail of sms ontvangen?
- Doe er dan niets mee (zeker nergens op klikken).
- Nog vragen? Neem dan hier contact op met De Watergroep.
- Je kan ook een melding maken via de website meldpunt fraude.
- Ontdek de tips van 'Safe on Web' om valse e-mails te herkennen.