Opgelet: valse e-mails in omloop
27-01-2022
Er circuleren momenteel frauduleuze e-mails uit naam van De Watergroep met een foutief e-mailadres. Kreeg je zo'n mail? Ga hier niet op in! Controleer hieronder hoe je echte van valse berichten kan onderscheiden.
Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?
Onderstaande e-mails zijn een typisch geval van een frauduleuze e-mail via 'phishing'. Je herkent deze aan een foutief e-mailadres, in dit geval:
Voorbeeld van fraudemails
Klik om te vergroten:
Zo herken je de fraudemails
Valse e-mails | E-mails van De Watergroep | |
Afzender | Officiële mailings van De Watergroep versturen we altijd vanuit een e-mailadres met @dewatergroep.be | |
Mailonderwerp |
'Je nieuwe aanmaning AAN220034913 van De Watergroep' |
Mailings van De Watergroep omvatten steeds je klantrekening in het mailonderwerp. |
Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt
- Bekijk je facturen van De Watergroep via onze online klantenzone.
- Al verbonden met Doccle voor je waterfacturen? Log in op Doccle om na te gaan of er een openstaande factuur is.
Heb je zo'n e-mail ontvangen?
- Doe er dan niets mee (zeker nergens op klikken).
- Nog vragen rond deze e-mail? Neem dan hier contact op met De Watergroep.
- Je kan ook een melding maken via de website meldpunt fraude.
- Ontdek de tips van 'Safe on Web' om valse e-mails te herkennen.