• Ga je naar een nieuwe woning
    Dan vul je het overnamedocument in als overnemer van het watercontract op het nieuwe adres.
  • Staat het watercontract van je huidige woning ook op jouw naam? 
    Dan vul je het overnamedocument in als vertrekkende klant op je huidige adres. 

  1. Vul het overnamedocument in.
    Dat vind je op deze link: <PDF overnamedocument waterlevering De Watergroep>
    Je hebt 2 opties:
    • Met een pdf-reader (een digitaal programma zoals Acrobat Reader)
    • Op papier.
  2. Stuur je overnamedocument(en) door.
    Je hebt 2 opties: 

 

Goed om te weten

  • Gebruik per adres een nieuw overnamedocument.
  • Breng de overname zo snel mogelijk in orde. 
    Jij blijft zelf verantwoordelijk voor het waterverbruik op je huidige adres totdat de overname in orde is. 
  • Wil je weten welk waterbedrijf kraanwater levert in jouw gemeente? Dat vind je op de website van AquaFlanders.

 

Is er geen watermeter op je nieuw adres en heb je water nodig?

Dan moeten we het watercontract daar opnieuw openen. Ben je een huishoudelijke of een niet-huishoudelijke klant? Die keuze moet je maken zodat we de juiste tarieven gebruiken om jouw facturen te maken. Meer info over het verschil tussen huishoudelijke en niet-huishoudelijke klanten lees je op deze pagina: www.dewatergroep.be/onderscheid-huishoudelijk-en-niet-huishoudelijk-verbruik.

Ben je een huishoudelijke klant? Vul dan dit online formulier in. 
Ben je een niet-huishoudelijke klant? Vul dan dit online formulier in. 

 

Heb je geen water meer nodig op je adres?

Staat de woning voor een lange tijd leeg, bijvoorbeeld bij een overlijden of voor een renovatie? Dan vraag je best de stopzetting van je contract en de wegname van je watermeter aan. Anders blijf je verantwoordelijk voor de vaste kosten. Dat kan op deze pagina: www.dewatergroep.be/aanvraag-stopzetting-contract-met-wegname-watermeter
Opgelet: een watermeter laten wegnemen, kost ook geld.