Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Breng de overname in orde. Zo kunnen we de facturatie stopzetten en het watercontract overzetten naar een andere persoon.

Dit kan op twee manieren: 

1. Overname via het overnamedocument

  1. Vul het overnamedocument in: <PDF overnamedocument waterlevering De Watergroep>
    Dat kan met een pdf-reader (een digitaal programma zoals Acrobat Reader) of op papier.
    Vul het overnamedocument zo duidelijk en volledig mogelijk in.
    Enkel de klant die het watercontract overneemt, moet ondertekenen.

  2. Stuur het overnamedocument door.
  • Online via www.dewatergroep.be/contactformulier
  • Per post naar De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning.

2. Overname via de online klantenzone

  • Ga naar onze klantenzone: www.dewatergroep.be/klantenzone.
  • Op de pagina 'Overzicht' klik je op het potloodje potloodje om gegevens aan te passen in klantenzone naast ‘Persoonlijke gegevens’.
  • Klik op 'Naam, rijksregisternummer of BTW-nummer wijzigen'
  • Klik op ‘Overdracht regelen’
  • Kies voor ‘Wijzigen naam in het kader van een overlijden’.
  • Klik op de knop 'Overdracht regelen' en volg de stappen.

Ben je door alle stappen? Dan zetten we het huidige watercontract stop en wordt er een eindafrekening verstuurd.
We starten een nieuw watercontract op naam van de nieuwe klant en die ontvangt hiervan een bevestiging.

 

Heb je geen water meer nodig op het adres?

Dan vraag je best de stopzetting van je contract en de wegname van je watermeter aan. Anders blijf je verantwoordelijk voor de vaste kosten.
Dat kan op deze pagina: www.dewatergroep.be/aanvraag-stopzetting-contract-met-wegname-watermeter
Opgelet: een watermeter laten wegnemen, kost ook geld.