De meterstand die je hebt ingegeven, ligt dan niet in lijn met je vroeger waterverbruik. Dit kan heel wat oorzaken hebben. Ga eerst even na of je wel de correcte meterstand hebt doorgegeven. Klopt de meterstand wel degelijk? Ga dan na of er nergens een verborgen lek is. Ontdek hier hoe je verliezen en lekken kan opsporen.

Heb je de meterstand correct doorgegeven en er is geen verborgen verlies, betekent dit dat je het water effectief hebt verbruikt. Mogelijk is er sprake van een eenmalig verhoogd verbruik door de aanleg van een tuin, vijver, zwembad ... of je gezin is uitgebreid, je hebt een vaatwasmachine aangekocht ... Wij adviseren je in dat geval om jouw waterverbruik op te volgen en waterbesparende maatregelen te nemen. Ontdek hier enkele tips hoe je eenvoudig water kan besparen.

Ook een lager verbruik heeft steeds een oorzaak. Een lid van het gezin heeft de woning verlaten of misschien is de watermeter defect. Indien de watermeter defect is, komt een medewerker die gratis vervangen.

Hoe weet ik of mijn watermeter correct werkt?

Neem 10 liter water van de kraan. Werd deze 10 liter geregistreerd op de teller van de watermeter (= rode cijfers)? Dan werkt de watermeter correct. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met De Watergroep. Wij vervangen jouw watermeter gratis.