Zoomit activeren

Ontvang en betaal jouw waterfactuur snel en eenvoudig via Zoomit. Ontdek hier de voordelen:

Zoomit logo

  • Volledig digitaal: minder papieren rompslomp én goed voor het milieu!
  • Volledig gratis!
  • Eenvoudig bewaren: raadpleeg je waterfacturen tot 18 maanden na ontvangst in jouw online-bankapplicatie of download je factuur en bewaar ze op je computer.
  • Eenvoudig betalen: betalen via Zoomit is snel, eenvoudig en foutloos want alle betalingsgegevens (zoals bedrag, rekeningnummer, mededeling ...) worden automatisch overgenomen op het overschrijvingsformulier bij betaling. Het grote voordeel? Je betaalt wanneer je zelf wil (uiteraard ten laatste op de vervaldag van de waterfactuur om kosten voor laattijdige betaling te vermijden).

Zoomit meteen activeren voor De Watergroep? Vul hier het formulier in en wij behandelen uw aanvraag binnen 4 werkdagen! Let op: vergeet ook niet om eerst Zoomit te activeren in de online betaalomgeving van jouw bank!

Nog vragen bij de activatie van Zoomit? Dan kan je terecht op het nummer 02 238 94 92 of via e-mail naar facturatie@dewatergroep.be.Tip: lees eerst even de veelgestelde vragen hieronder!

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Welke banken geven beveiligde toegang tot documenten via Zoomit?

    De volgende banken hebben Zoomit geïntegreerd in hun programma voor internetbankieren:

     

  • Hoe kan ik Zoomit activeren?

    Stap 1: activeer Zoomit in jouw bankapplicatie

    • Open jouw online-bankapplicatie en log in.Zoomit
    • Klik op Zoomit in uw online-bankapplicatie. Afhankelijk van uw bank is dit het Zoomit-logo of de naam 'Zoomit'.
    • Na het aanvaarden van de gebruiksvoorwaarden kan je Zoomit gebruiken.

    Stap 2: vraag Zoomit aan voor je waterfactuur

    • Vul dit formulier in om Zoomit te activeren voor uw waterfactuur of bezorg ons via e-mail naar facturatie@dewatergroep.be de volgende gegevens:
      • Klantrekening en contractnummer (= deze nummers kan je terugvinden rechts bovenaan uw waterfactuur).
      • Bankrekeningnummer waarop je Zoomit wil activeren voor het betalen van uw waterfactuur.
  • Hoe kan ik betalen via Zoomit?

    U ontvangt uw drinkwaterfactuur in uw online-bankapplicatie.

    1. Klik op het Zoomit-icoontje. Zoomit
    2. Klik op de factuur die u wil betalen.
    3. De factuur komt in pdf-formaat te voorschijn. Die kan u bewaren, printen en betalen. Hoe u dit doet, is afhankelijk van uw bank.
  • Ik verander van bank of mijn rekeningnummer wijzigt. Hoe kan ik dit aanpassen?

    Stuur een mail naar facturatie@dewatergroep.be en vermeld hierin volgende gegevens:


    • Klantrekening (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Contractnummer (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Oud bankrekeningnummer
    • Nieuw bankrekeningnummer

    Factuur VMW

  • Ik heb vragen over mijn factuur (inhoudelijk).

     U kan bij De Watergroep terecht voor volgende vragen:

    • U gaat niet akkoord met het factuurbedrag
    • U heeft vragen over de details van uw factuur
    • Uw contactgegevens zijn niet correct
    • ...

    Voor drinkwaterfacturen

    U kan voor vragen over uw drinkwaterfactuur contact opnemen met de klantendienst van uw provincie:

    Voor facturen eigen waterwinning

    Voor vragen over facturen eigen waterwinning kan u contact opnemen met de afdeling facturatie: tel. 02 238 94 92 - mail eigenwaterwinners@dewatergroep.be - Vooruitgangstraat 189, 1030 Brussel.

  • Ik heb vragen over mijn online-bankapplicatie.

    Indien u vragen heeft over uw online-bankapplicatie, gelieve dan contact op te nemen met uw bankinstelling. Onze medewerkers kunnen u in dit geval niet verder helpen.

  • Ik betaal mijn waterfactuur via domiciliëring. Kan ik ook van Zoomit gebruik maken?

    Zoomit kan je combineren met een domiciliëring. De factuur wordt dan ook ter beschikking gesteld in jouw online-bankapplicatie. Dit brengt volgende voordelen met zich mee:

    • Je ontvangt facturen enkel nog digitaal, wat goed is voor het milieu.
    • Via een domiciliëring verloopt de betaling automatisch (= geen extra kosten bij laattijdige betaling).
    • De Watergroep biedt deze service gratis aan
    • Tot 18 maanden na ontvangst van de factuur raadpleegbaar in jouw online bankapplicatie. Of bewaar ze meteen op jouw computer.

    Wanneer jouw bank de domiciliëring niet kan uitvoeren, krijg je een herinnering per post.

  • Ik heb een tijd geleden ingetekend voor Zoomit. Alles liep goed, maar nu ontvang ik opnieuw mijn facturen per post.

    In volgende gevallen krijgt u opnieuw een papieren factuur toegestuurd:

    • uw domiciliëringsnummer of bankrekeningnummer werd gewijzigd of is niet meer actief;
    • u heeft meerdere facturen niet tijdig betaald.

    Nog vragen? Neem dan contact op met De Watergroep via het telefoonnummer 02 238 94 92.

  • Is Zoomit veilig?

    Zoomit wordt steeds opgestart vanuit uw online-bankapplicatie, waardoor u automatisch in een veilige omgeving zit. Er werden bij de opzet van Zoomit ook maatregelen genomen om te verzekeren dat uw facturen enkel bij u kunnen terecht komen. Derden kunnen geen toegang krijgen tot de documenten die niet voor hen bestemd zijn.

  • Wat is het verschil tussen Zoomit en Doccle?

    Doccle = je digitale archiefkast

    Op Doccle kun je zowel betalingsdocumenten als andere documenten zien, beheren en betalen. Het vereenvoudigt je persoonlijke administratie. Al je documenten blijven bewaard zolang jij dat wilt, zelfs als je van rekeningnummer verandert.

    Zoomit = je digitale betaalhulp

    Zoomit werkt naadloos samen met de module voor online bankieren van je eigen bankinstelling. Jouw waterfacturen komen via Zoomit rechtstreeks in jouw betaalomgeving terecht, waar ze tot 18 maanden na ontvangst beschikbaar blijven. Betalen doe je snel, eenvoudig én foutloos: Zoomit vult alle betaalgegevens automatisch in op het overschrijvingsformulier.