ZoomitSupport

Voor het betalen van uw drinkwaterfactuur kan u een beroep doen op Zoomit.

Dit biedt een aantal voordelen:Zoomit logo

  • u ontvangt uw facturen enkel nog digitaal, wat goed is voor het milieu;
  • deze service wordt u gratis aangeboden door De Watergroep;
  • u kan uw facturen tot 18 maanden na ontvangst blijven raadplegen in uw online-bankapplicatie;
  • u kan uw facturen downloaden en bewaren op uw pc;
  • betalen via Zoomit is snel, eenvoudig en foutloos want alle betalingsgegevens (zoals bedrag, rekeningnummer, mededeling ...) worden automatisch overgenomen op het overschrijvingsformulier bij betaling.
  • u betaalt wanneer u zelf wil.

 

Heeft u nog vragen bij de activatie van Zoomit? Dan kan u terecht op het nummer 02 238 94 92, via mail naar facturatie@dewatergroep.be of vul het contactformulier in.

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Welke banken geven beveiligde toegang tot documenten via Zoomit?

    De volgende banken hebben Zoomit geïntegreerd in hun programma voor internetbankieren:

     

  • Hoe kan ik Zoomit aanvragen?

    Stuur een mail met uw vraag naar facturatie@dewatergroep.be en vermeld hierin volgende gegevens:

    • Klantrekening (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Contractnummer (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Uw bankrekeningnummer

     

    Factuur VMW

  • Hoe kan ik Zoomit activeren?

    Met Zoomit kan u uw facturen bekijken, beheren en betalen vanuit uw programma voor internetbankieren.


    Hiervoor moet u Zoomit activeren:

    1. Open uw online-bankapplicatie en log in.Zoomit
    2. Klik op Zoomit in uw online-bankapplicatie. Afhankelijk van uw bank is dit het Zoomit-logo of de naam.
    3. Na het aanvaarden van de gebruiksvoorwaarden kan u Zoomit gebruiken.
  • Hoe kan ik betalen via Zoomit?

    U ontvangt uw drinkwaterfactuur in uw online-bankapplicatie.

    1. Klik op het Zoomit-icoontje. Zoomit
    2. Klik op de factuur die u wil betalen.
    3. De factuur komt in pdf-formaat te voorschijn. Die kan u bewaren, printen en betalen. Hoe u dit doet, is afhankelijk van uw bank.
  • Ik verander van bank of mijn rekeningnummer wijzigt. Hoe kan ik dit aanpassen?

    Stuur een mail naar facturatie@dewatergroep.be en vermeld hierin volgende gegevens:


    • Klantrekening (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Contractnummer (terug te vinden bovenaan uw factuur)
    • Oud bankrekeningnummer
    • Nieuw bankrekeningnummer

    Factuur VMW

  • Ik heb vragen over mijn factuur (inhoudelijk).

     U kan bij De Watergroep terecht voor volgende vragen:

    • U gaat niet akkoord met het factuurbedrag
    • U heeft vragen over de details van uw factuur
    • Uw contactgegevens zijn niet correct
    • ...

    Voor drinkwaterfacturen

    U kan voor vragen over uw drinkwaterfactuur contact opnemen met de klantendienst van uw provincie:

    Voor facturen eigen waterwinning

    Voor vragen over facturen eigen waterwinning kan u contact opnemen met de afdeling facturatie: tel. 02 238 94 92 - mail eigenwaterwinners@dewatergroep.be - Vooruitgangstraat 189, 1030 Brussel.

  • Ik heb vragen over mijn online-bankapplicatie.

    Indien u vragen heeft over uw online-bankapplicatie, gelieve dan contact op te nemen met uw bankinstelling. Onze medewerkers kunnen u in dit geval niet verder helpen.

  • Ik betaal reeds via domiciliëring. Kan ik ook van Zoomit gebruik maken?

    U kan van Zoomit gebruik maken. De factuur wordt ook ter beschikking gesteld in uw online-bankapplicatie. U geniet van de volgende voordelen:

    • u ontvangt uw facturen enkel nog digitaal, wat goed is voor het milieu;
    • De Watergroep biedt deze service gratis aan;
    • u kan uw facturen tot 18 maanden na ontvangst blijven raadplegen in uw online bankapplicatie;
    • u kan uw facturen downloaden en bewaren op uw pc.

    In het geval dat uw bank uw domiciliëring niet kan uitvoeren, krijgt u een herinnering per post.

  • Ik heb een tijd geleden ingetekend voor Zoomit. Alles liep goed, maar nu ontvang ik opnieuw mijn facturen per post.

    In volgende gevallen krijgt u opnieuw een papieren factuur toegestuurd:

    • uw domiciliëringsnummer of bankrekeningnummer werd gewijzigd of is niet meer actief;
    • u heeft meerdere facturen niet tijdig betaald.

    Neem contact op met De Watergroep via het telefoonnummer 02 238 94 92.

  • Is Zoomit veilig?

    Zoomit wordt steeds opgestart vanuit uw online-bankapplicatie, waardoor u automatisch in een veilige omgeving zit. Er werden bij de opzet van Zoomit ook maatregelen genomen om te verzekeren dat uw facturen enkel bij u kunnen terecht komen. Derden kunnen geen toegang krijgen tot de documenten die niet voor hen bestemd zijn.

  • Kan ik voor mijn drinkwaterfactuur domiciliëring en Zoomit combineren?

    Indien u een domiciliëring actief heeft bij De Watergroep (of dit wenst te activeren via het formulier hiernaast), kan dit perfect gecombineerd worden met het ontvangen van uw facturen via Zoomit. In uw bankapplicatie zal u dan zien dat die facturen automatisch via domiciliëring worden betaald en hoeft u geen bevestiging meer te geven voor de overschrijving. Indien u Zoomit in combinatie met domiciliëring wil voor uw drinkwaterfactuur, dient u een domiciliëringsnummer aan te vragen bij uw financiële instelling.