Doe je mee aan ons proefproject waarmee we digitale watermeters testen bij onze klanten? Dan kan je op deze pagina terecht voor de meest gestelde vragen over de digitale watermeter bij jou thuis! Geen antwoord gevonden op je vraag? Stel ze dan via digitalemeter@dewatergroep.be!

De Watergroep voert momenteel een grootschalig onderzoek uit rond digitale watermeters in Laarne/Kalken, Leuven (wijk Toverberg) en Lokeren (i.s.m. de sociale huisvestingsmaatschappij) + bij eigen medewerkers overal in Vlaanderen. Zo testen we meteen alles uit: welk metertype presteert het beste, hoe verloopt de verzameling van gegevens, ... Je werkt dus mee aan een uniek proefproject, merci!

De klassieke watermeter bekijk je als klant dikwijls maar 1 keer per jaar: wanneer je aan je waterbedrijf de meterstand moet doorgeven. Op basis van die jaarlijkse meterstand, krijg jij als klant een overzicht van het jaarlijks waterverbruik en kunnen wij een correcte factuur opstellen. Bij de digitale watermeter is die stap niet meer nodig en lezen we vanop afstand jouw meterstand of index automatisch af. Dat is niet alleen makkelijker voor jou als klant. Je krijgt ook een veel beter inzicht in jouw individueel waterverbruik. En die info, daar gaan wij mee aan de slag om ons distributie- en productienet nog beter af te stemmen op het verbruik.

Meer weten over digitale watermeters?

We bezorgden je deze gegevens in een aparte e-mail of brief. Gegevens kwijt? Mail dan naar digitalemeter@dewatergroep.be.

Uit veiligheidsoverwegingen.

Om te weten of jij het echt bent, sturen we bij de registratie een unieke, tijdelijke verificatiecode op. Safety first!

 
De digitale watermeter geeft 1 x per dag het geregistreerde verbruik door. De laatst gemeten waarde is dus geen real-time waarde, maar de waarde van je verbruik van de dag ervoor.
 

Je leest de meterstand op je digitale watermeter af door op de 'optische knop' te drukken. Het eerste scherm dat je dan krijgt (na 2 sec) toont je verbruik uitgedrukt in m³. 

Klik hier om meer te weten over de andere schermen op je watermeter!

Wanneer de gegevens van één of meerdere dagen niet zijn doorgestuurd naar onze server (bv. door een netwerkonderbreking), kunnen we geen verbruiksgegevens tonen. Bij het ontvangen van de eerstvolgende verbruiken, maken we daarom een schatting op basis van de laatst doorgestuurde meterstand.
Wanneer de gegevens van één of meerdere dagen niet zijn doorgestuurd naar onze server, kan er geen verbruik weergegeven worden. De reden is meestal het ontbreken van een netwerksignaal. Wanneer dit langer dan een week duurt neem je best contact op via digitalemeter@dewatergroep.be.